söndag 23 mars 2014

Sitta stilltid

Ibland stannar livet upp. Det bara blir och så får jag stillsamt och med tålamod hålla mig helt stilla. Fick ett blodtrycksfall natten mot lördag som fick mig att tippa omkull på mitt högra ben. Ett ben som nu är obrukbart. Får istället välja att sitta på övervåningen och vänta på att foten ska börja funka igen. Trappan verkar livsfarlig ... så med hjälp av familjen kan jag överleva. En kopp te där och en panodil här gör väntan lite mindre lång. Fick tips om att kika in på pintrest nu när jag har tid att fylla. Superkul. Helt beroendeframkallande. 

Bilden är från en nystädad kväll i veckan. Lika stilla som jag borde vara. Vad fyller ni en påtvingad sitta still tid med?

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Är det något brutet? Låter inte kul alls. Jag har också en hel del stilltider då min kropp strejkar ganska ofta. Jag ligger på sängen och filosoferar.

Granne med potatisodlaren sa...

Tack fina Eva, nej jag tror inte att jag har brutit något, men om det inte går över så måste jag ju kolla. Idag kan jag gå med hjälp av stödbandage. Äntligen har jag tagit mig ner till köket.

Ja, du är klok som tar dig tid att filosofera, jag hade lite för mycket att tänka på för att kunna koppla av och tänka mer filosofiskt.

Hoppas att du har det lika skönt i vårvintersolen som vi.

...i elden! sa...

Kul att du gillade Pinterest och att vi nu har "secrets"... Krya på dig!

Granne med potatisodlaren sa...

Tack! Har lyckats ta mig ner till köket.