torsdag 7 juni 2018

Gjorde jag ingenting

Kungsängsliljan den smartaste och elegantaste blomman jag vet.

Var är tiden som jag trodde fanns. All denna ljusa tid när jag ska hinna leva och göra. Det är så många tankar och så mycket inspiration som fyller huvudet från morgon till kväll. Vad gör en då?

Vattnar blommor som inte hunnit ner i rabatten, annars dör de ju.

Tvättar, nu när vi har en ny tvättmaskin, efter en vecka utan.

Hittar massor av damm/pollen som måste torkas bort.

Eldar upp gamla grenar som torkat sen 1 maj.

Sorterar tvätt.

Hänger upp de dyngsura filtarna som skyddat blommorna från frost, under nattens på gränsen till frostgrader.

Sitter i telefonkö i 37 minuter. Ändrar ett konto. Försöker sätta in pengar. Men vårt adsl är så långsamt att jag får ge upp.

Gör en inköpslista.

Hänger våt tvätt.

Gör en fin bukett till Laila och åker över med den.

Värmer en sen lunch.








Inga kommentarer: