onsdag 20 november 2013

Sand i skorna

Härligt kalla grader eller så är det kanske bara jag som kan njuta av denna iskalla morgon med halt underlag. Jag glider mot älven och ser hur Karlavagnen lyser vid sidan om en härligt full måne. Vackert, bistert och lite instängt. Det är väl det man kan känna när varje utflykt kräver tjocktröja, yllesockor, mössa, vantar, halkfria stövlar och en välstoppad dunkappa. Michelingumman på strandkanten det är jag. Måste bara tipsa om konserthallen i snö och isinstrumenten. Läs här.

Väl inne i hallen hittar jag inte tanttofflorna utan plockar fram sommarens uteskor. Fötterna känner först inte igen vad som döljer sig i dem. Men sen jublar tårna av lycka när jag fattar att det är strandsand och inget annat som kittlar. Det är bara att glömma vintern och minnas ljumma bad i älven vid udden.

Flyta iväg och drömma om den sommaren som flytt...

Inga kommentarer: