lördag 4 juni 2011

Jag väljer att låta bli att skriva

när hindren för att göra det jag vill, gör mig trött och besviken. Orden blir fyrkantiga och vassa. Händerna hänger tungt över tangentbordet.



Men idag är det en annan dag. En som är fylld med planering och plantering. En blå alpin klematis och ett stort skuggmorellträd ska hitta sina platser i trädgården. Krukorna ska fyllas med sommarblommor. Frön från förra årets ringblommor ska sås. ( Frön som jag samlat in varje höst sedan 1989.) I de nya pallkragarna ska både frön och plantor sättas.

Måndagens emaljarbete ska förberedas.

Tänk att utsikten mot en ny dag kan kännas och vara så annorlunda.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Så härlig din dag verkar och så nyfiken jag blir på din alpinklematis!

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, det blev en speciell dag. Massor gjort i trädgården och så ett intensivt oväder. Det ska verkligen bli intressant att se om klematisen från alperna klarar av att bo bakom äppelträdet.