tisdag 9 augusti 2011

Borttappat

Här hittade jag en handväska som en dam glömt. Tur att vi hittade igen henne.
Efter att ha gått igenom massor med saker som jag har flyttat från det ena rummet till det andra vet jag att jag hela tiden tappar bort; ord, saker och viktiga kom-i-håg.

Det var otroligt härligt att få återse min gamla ipod, min fina akvarellpensel, boken med mina första bilder och allt annat som jag hade lagt på bra ställen. Bra men bortglömda. Nu är det återfunna. Och jag har fått hitta på ett annat fungerande sätt att samla saker på.

När började saker försvinna efter det att jag hade lagt dem på bra ställen? Jag tror att det började när jag blev avbruten i tanken av annat viktigare och mina fina flickor. Det var som om den avbrutna tanken inte kunde lagas och att minnet bara försvann.

Nu har jag återtagit möjligheten att hitta igen det som jag har lagrat, tror jag i alla fall. Det vore en lisa om det är sant. Vad jag skulle få tid över till annat än att försöka minnas var jag stoppade det som är viktigt. Vad jag skulle hinna med, om mitt nya system är kompatibelt med mina små minnesceller.



Inga kommentarer: