måndag 16 februari 2015

Oj, var det en Opel!

Nu syns vad som göms i snön. En Opel Astra som vintervilar. Snön har packats och skaren håller för alla katter och fåglar. Men inte för mig. Inte en chans att jag kan ta mig till uthuset eller fröautomaterna som hänger i äppelträden. Måtte vi få fler dagar när snön faller ihop så att vi kan mata fler fåglar. Nu är det det bara en automat som jag kan fylla med solrosfrön.

Det ser rätt lustigt ut när alla som promenerar förbi är gömda bakom vallarna. En mössa syns men inte mer.

Ja, så är det vid älvens strand. Lugnt och soligt och bara lite kallt.

Det behövs ibland att vi bara är, ja, bara finns, speciellt när vi ska förstå vad som händer. Eller hur?


2 kommentarer:

Karin sa...

Kul bilbild! Som när jag var hemma i Horndal för ett par veckor sedan. Det var plogat och fint när jag kom, så jag körde in bilen i en bra parkeringsficka på tomten. Sedan snöade det oavbrutet till nästa morgon och när jag tittade ut var bilen borta! En kort stund började jag undra om det var så att jag tagit tåget, men så anade jag en bilaktig kontur under snön...

Granne med potatisodlaren sa...

Tack, Karin. Det är spännande när man kommer ut efter sex dygns snöande och ser absolut ingenting av det som fanns i trädgården. I år har alla stora buskar blivit krossade av snön när den blev packad och minst ett ryskt äppelträd ser helt knäckt ut ...

Det är vackert men fortfarande halt. Vi har fått grusat så det ser ut som en fotbollsplan.

Ha det bra i Horndal och på Slussen.