söndag 25 april 2010

I väntan på herr och fru Storspov

Idag sjunger så många olika fåglar vid stranden. Men jag vet inte vilka de är.

Väntar med spänning på Storspoven. Det är deras vecka. När familjen spov kommit fram till ängen och spatserar runt. Då är det riktig vår.

Då vet vi att vintern har tagit slut. Hur de låter minns jag utan att tänka.

Och tänk att skogsduvorna dök upp i strandskogen. Där sitter de och säger till varandra: Duu fåår inte det. Duu fåår inte det.


Nu har det hänt igen; våren bara dök upp med ljusa kvällar och värmande sol.

2 kommentarer:

Jenny L sa...

Ja, dessa efterlängtade ljusa kvällar. Tanken slog även mig denna afton, då jag förvånat konstaterade att det fortfarande var ljust vid niotiden. Härligt!

Ps. Vacker målning!

Granne med potatisodlaren sa...

Fortfarande inte mörkt tio i tio. Och Storspoven som sjunger. En härlig kväll. Tack för att du är så positiv till mina bilder. Det gör mig glad.