tisdag 1 februari 2011

Är ni inte medvetna om att ni har köpt

en resa till en diktatur? Det frågade reportern när de som köpt biljetter till Röda Havets kust klagade över att egyptiernas kamp för demokrati kom emellan.

Då kände jag att upplysningens ljus fyllde mitt morgonmörka rum. Då fick jag lite hopp om att vi alla kan se andra än oss själva. Det är inte lätt. Jag kan förstå att det är en missräkning när drömmen om sol och ljumma bad löses upp i ingenting. Men drömmen om att vi alla ska bli lika värda är måhända så stor att den kompenserar.

3 kommentarer:

Sophia Callmer sa...

Ja drömmen om allas lika värde och rätt till ett jämlikt demokratiskt samhälle borde vara många gånger viktigare än en solsemester..
Ser så vackert ut hos dig med snön. Här håller snön på att försvinna, nu ska vi få friska västanvindar och regn efter en fin frostperiod. Jag sitter inne och drömmer om sommarträdgården. kram Sophia

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Väldigt bra fråga!

Granne med potatisodlaren sa...

Sophie hoppas att vi är många som tycker så. Då har vi en chans att uppleva en positiv utveckling.

Eva, Ja, det var äntligen en adekvat fråga som gladde mig.