onsdag 23 mars 2011

Nu tar jag hjälp

och ansöker om en plats på kursen Kreativt skrivande C som börjar i höst. Jag har lyckats överlista hur man gör på studera.nu, så idag finns den där, min anmälan. Jag läste Eva Swedenmarks insiktsfulla blogg om hur vi alla hittar på saker att göra istället för. Och då kunde jag inte vänta längre.

Jag måste sluta gå omkring och bära på orden mellan skulderbladen och börja värka fram dem. Det är ju inte säkert att de passar, allihop, men det får tiden och tanden slita med. Jag börjar längta efter den där känslan av koncentration. Den där känslan av att min text är så viktig att all tid är min och textens.

4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Vad kul Eva, hoppas du kommer in! Jag håller tummarna... Jag tittade på distanskurserna men poesi nämndes både här och där och då backade jag. Jag är ingen poet och kommer aldrig att bli det heller.

Anonym sa...

Härligt! Och dina tankar känns så övertygande! Att få finnas där helt och fullt.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Eva! Vilket bra beslut. Du har så mycket inom dig som du kan skriva om. Jag ser fram emot att läsa det!

Granne med potatisodlaren sa...

På den kurs jag har sökt väljer man vilken genre man vill arbeta med. Annika tack för uppmuntran.

Carina att vara precis här och nu. Det är mitt mål. Det är då allt fungerar med skrivandet.

Eva det betyder mycket att du tror på att det ska gå. Tack.