måndag 4 augusti 2014

Det går inte att välja

Jag vet inte riktigt var jag ska börja när jag ska sammanfatta denna semester. Kanske här i baren där Nils Dardel målat av sina kollegor då, för ett hundra år sedan.

Det blev massor med konst. Massor med goda möten. Och massor med kök.

Vi har väl aldrig hunnit med så mycket på fem veckor. Dagar som började med köksbeställning i Haparanda och som slutade i Uppsala med en riktig gourmémiddag. Allt har varit så lätt i år. det tror jag beror på att vi mycket sällan har sett annat än en strålande sol. Jag mår bra då, och det tror jag att alla gör.

Jag ser på alla växter att de frodas trots att det regnat så lite. Jag ser på alla människor som jag möter att de har kunnat koppla av.

Det går inte att välja en sak eller två från denna ljuvliga sommar. Jag väljer att utse den till den varmaste jag har varit med om. Tänk alla ljumma bad i havet och älven. Tänk alla middagar på altanen. Sen kan vi om vi vill minnas den kallaste midsommaraftonen sen 1987. Men den glömmer vi snabbt eller hur?

Inga kommentarer: