tisdag 24 november 2009

I dimmorna


Ballongknät höll mig nattvaken så nu har jag dagdrömt. Svävat fram mellan olika äventyr. Känner mig som en ny spännande okänd människa som jag hittade i sömnen. Ena sekunden en promenad i Paris, den andra i havet på en båt vid Ölands östra sida och så en måltid med löjrom vid Torneälvens strand. Jag är helt uppiggad.
Tack för all uppmuntran.
Eva, här är vår alldeles egna Chagallmålning. Bilden är inte bra men du kanske ser lite grann hur inspirerad min fina dotter var.
Just nu målar jag inte. Måleriet kräver stor plats i livet och den finns inte nu. Jag har en förälskelse i min enkla kamera och låter den vara min pensel.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tack Eva, vad roligt att få se den fina bilden.
Jag måste säga att du målar med din kamera! Den är i sanning en pensel som lockar fram riktiga skönhetsupplevelser.

Granne med potatisodlaren sa...

Åh vad härligt att vakna till en sån fin kommentar. Tack!