måndag 12 april 2010

En länk från Expressen

Lars: Tycker du att Janne Josefsson är en duktig journalist?
Blondinbella: Han är en duktig på att dödgräva men inte duktig på attt vara en bra journalist enligt mig. Eftersom han inte vet vad etik eller moral betyder. Jag tycker inte heller att han passar som programledare för Debatt eftersom han visar alldeles för mycket av sina egna åsikter. Då ska han hellre syssla med sin smutskastning någon annanstans.. Men såklart, jag måster erkänna att han är bertylidgt snällare i Debatt än han var i Uppdrag granskning!

Det bara fanns där på Expressens kultursida. Varför vet jag inte. Men jag tyckte att vi alla skulle få veta vad hon tycker. Damen som åker på gratisresor till Nice med Norwegian och äter på det sexstjärniga hotellet Negresco på flygbolagets bekostnad. Dessutom råder hon sina unga läsare att äta där, för även om det kostar mycket pengar får man vad man betalar för...

4 kommentarer:

Jane Morén sa...

Vad ska man säga? Hon är en produkt av den miljö hon kommer ifrån, som Betty brukar säga med andra ord när hon besöker hermelinerna och förfasas.Egentligen gör det mig så förtvivlad att jag inte har ord för att uttrycka vad jag anser om sådan okunskap om hur det är att leva i verkligheten långt från deras skyddade och vadderade salonger.

Granne med potatisodlaren sa...

Det är ju du som är min favvohermelin. Stadigt förankrad i verkligheten och med kompassen klar. Inget irr och virr för din del.
Ja, Jane, vad ska man säga.

Jenny L sa...

Expressens kultursida? Jaha, så det är detta som anses vara kultur i dag - Blondinbellas "overklighet" kommenterades Janne Josefssons "verklighet". Vilket misch-masch!

Granne med potatisodlaren sa...

Hon tryfferar webbsidan och tjänar pengar igen. Undrar vad de ska ta till nästa gång de vill locka läsare till sidan.