måndag 14 februari 2011

Kalla nyheter

I morse var det 29, 8 grader när jag tittade ut genom köksfönstret. Jag försöker visa hur det känns.

Men kvicksilvret kommer att sjunka ännu mer om SMHI spår rätt. De hotar med minus 40 senare i veckan.

Norrbotten har fått en Nordisk mästare i helgen. Det är konståkaren Alexander Majorov, Luleå KK, född 1991 som har lyckats slå Adrian Schultheiss och Kristoffer Berntsson. Nästa tävling för Alexander Majorov är JuniorVM i Sydkorea.

Jag har tänt mina elva värmeljus i köket...jag vill tro att det hjälper.

2 kommentarer:

Jane Morén sa...

Jag känner kylan Eva, det är helt underbart. Jag tror jag behöver kylan för jag har ett så eldigt temperament, sån fart i allt jag gör eller inte gör, tankarna far som projektiler, att jag blir överhettad annars. Tack för morgonens stillhet och skönhet.

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, Jane det är nog så att jag också behöver hålla mig kall. Det krävs ganska ofta nu när makten så gärna stampar på dem som är i underläge.

Men inte så här många kalla grader. Då vill varken bilen, kameran eller något annat fungera utomhus.