söndag 13 februari 2011

Lustläsning i nattmörkret

I morgon är det Alla hjärtans dag och momor Signes födelsedag. Valentine´s day som det stod på de överdådiga korten som tant Ulla skickade från Palatine, Illinois under hela min uppväxt. En dag som ingen brydde sig i. Nu vet alla. Och nu passar många förlag på att ge ut lätta kärleksskildringar denna vecka.

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon har jag läst. Eva Swedenmark har läst om mer verklig kärlek i Alex Schulmans Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött

Hundarna, livet och kärleken i boken som jag läste i natt gav mig underhållning, glädje och hopp. Precis som en god underhållningsroman ska ge. Berättelsen börjar med ett testamente. En moster har dött samtidigt som Rachel har förlorat både jobb och älskare. Rachel ärver ett hundstall/pensionat, ett hus på "landet" och mosterns gåta. I historien finns en grupp människor som oförhappandes får andra liv  där den eviga kärleken har sin plats. Jag är nöjd, på samma sätt som när jag har ätit en otroligt god creme caramel . Trösterik det är vad den är.


Vad Eva S tycker om sin kärleksberättelse kan du läsa om du använder länken vid hennes namn.

  

4 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Så du tröst- och nattläser också. Låter som en perfekt nattroman, ska jag också läsa!

Granne med potatisodlaren sa...

Jag får väl öppna Alex Schulmans bok och titta lite. På biblioteket.

Annika Estassy sa...

Den ska jag absolut INTE läsa! Min egen lilla berättelse börjar med att en kvinna får ärva ett hus av sin faster... Dock inget hundpensionat men ändå. Man ska aldrig tro att man är originell!

Granne med potatisodlaren sa...

Annika, det är lätt att tro att en intrig är lik en annan för att den har liknande innehåll. Men jag tror att din historia står på egna ben och att dina erfarenheter och ditt språk skapar en unik berättelse. Det tror jag.