måndag 2 maj 2011

Grönt

Allt knoppas men inget är riktigt grönt. Då är det bra med spretande krukväxter.

Denna dag är lite skev, eller annars. Jag vaknade klockan fem till ekosändningen där vi fick veta att Usama bin Laden är skjuten. I mitt ovakna tillstånd lät det som om de sände en ny radioteater. En känsla av overklighet spred sig i hela kroppen. Tankar om vad som ska hända  nu tog över och jag undrar verkligen om hans död betyder det minsta lilla för att vi ska sluta fred.

Jag hoppas. Hoppas hela tiden att alla de resurser som används för att slåss mot det vi i väst ser som fienden ska kunna användas till utveckling.

4 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Tänker som du, tyvärr är nog många villiga att ta över hans mantel och krigen fortsätter...
När jag tänker på hur mycket utbildning vi skulle kunna ge i stället för alla krigsplan vi skickar iväg, sjukvård i stället för alla vapen från väst, då blir jag ledsen

Granne med potatisodlaren sa...

Sorgligt är det att vi inte fattar snabbare att utbildning och sjukvård avhjälper hat och ilska bättre än vapen.

tankar från mitt fönster sa...

Jag fick också en konstig känsla då jag hörde nyheten. Var inte riktigt vaken och fick för mig att det var Obama som var dödad. Tyvärr tror jag inte att det här jämnar ut något i deras krig. Men hoppas gör jag i alla fall.

Granne med potatisodlaren sa...

Kajsastina ja, absurt är det att någon skulle kunna tro att det hjälper mot krigen.