tisdag 28 juni 2011

Ett fragment

Lyssnade ni på Underbara Clara när hon sommarpratade igår? Det gjorde jag. Mitt i allt det personliga och vilsamma i hennes program avslutade hon med att tala direkt till Anders Borg.

Om vad då? Jo, om hur hon som är född på 1980-talet inte begriper hur han tänker. Ja, när han vill att skillnaderna mellan de som har hälsan och kan arbeta ska bli ännu större mot dem som ingen hälsa har och som måste vara hemma.

Lyssna på Clara från Västerbotten och hör hur hon tänker.

4 kommentarer:

Karolina sa...

Jag tycke verkligen om claras sommarprat, fina insikter och talet till Borg var mycket bra.

Granne med potatisodlaren sa...

För en gång skull fick vi inte bara höra på någon som talar om hur fantastiska de är, utan vi fick möta en personlig röst.

Igår klarade jag inte av husrenoveraren från Gysinge som levt i Paris. Fjantigt! Det var hur jag som älskar de mesta franska kände inför hur han berättade.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Clara var fin, jag blev glad av hennes program och kanske var det hennes prat som inspirerade mig att lägga hyllpapper tänker jag nu? Tycker som du om den självgode husrenoveraren som myste pyste och pös över sig själv

Granne med potatisodlaren sa...

Jag såg dina hyllremsor på bilden. Lite lagom finpyssel gör vem som helst glad.