tisdag 10 juni 2014

Gratistid och lerdrömmar

Nu har jag dragit till keramikverkstaden. Där ska jag tillbringa en vecka och lära mig att bygga skulpturer med hjälp av metalltråd. Ja, att kunna ha långa smala ben eller stjälkar.

Det är ju rätt länge sen jag använde min vänstra hjärnhalva en hel dag och tro mig det ger en helt underbart djup nattsömn med många spännande drömmar.

Jag har drömt om vad jag skulle kunna göra med leran om jag bara fick till det. Bygga en sovkupé var ett av de projekt som jag inte fixade i drömmen...

I morse läste jag sen ett tweet från Bodil Malmsten, ett som påminner mig om hur det är att vara passagerare på ett försenat tåg.

Jag skev till SJ, SJ gamle vän och tackade för all bonustid som jag fick av dem helt gratis.

Bodil Malmsten fick höra av konduktören att "vi tar inte rätt väg i dag heller, nu får ni åka 2,5 timmar gratis med oss igen."

Snart borde väl alla tåg innehålla sovvagnar så att vi kan sova ut under alla förseningar.

Tjohej, nu är det bara att ta tag i leran igen och bygga på även om sovvagnar inte har högsta prioritet.

Inga kommentarer: