onsdag 11 juni 2014

Snurrigt

Idag är dagen efter mitt misstag. Ja, jag tror att jag blir rent snurrig av att använda min vänstra hjärnhalva. Igår fick jag ett tydligt bevis på det.

Innan middagen fick jag välja om jag ville äta soppa eller köttbullar. Jag valde soppa förstås och tog en djup tallrik. Tog fram soppsleven och hällde upp en  ganska tråkig beige variant. Tänkte för mig själv att den var ordentligt mixad.

Satte mig ner och började äta. Den smakade en enda sak: salt. Frågade vad det var för soppa och fick se hur A och J skrattade halvt ihjäl sig. De skrattade så mycket att jag inte kunde få ett ljud ur dem om vad det var som var så roligt.

- Mamma du äter ingen soppa, det är brunsåsen!

Sen skrattade vi tillsammans, så att idag har jag träningsvärk i magen.

Livet är alltid bättre än dikten, eller hur?


Inga kommentarer: