onsdag 25 juni 2014

Vad kan konkurrera med detta en kall tisdag?

Frukost
Det är lite charmigt att Sveriges television upprepar sig igen; ja, att sommartisdagarna är veckans viktigaste tevedag.

Igår satsade de hårt på underhållning och jag tror att de flesta som tittade på teve inte missade att Allsången, Morden i Midsomer och Statsminister Özz Nûjen sändes samma kväll.

Samtidigt som fotbolls-VM.

Äntligen suckade nog en del efter alla kvällar med fotbollssmonopol i rutan. Allt på en gång säger de som inte har semester och som måste sova.

Jag som vanligtvis bara somnar efter en kvart vid rutan höll mig vaken trots den sega engelska mordplotten. Jag skrattade så mycket att jag knappt kunde ta mig i säng. Och då har jag 30 minuter kvar av Özz Nüjens roliga show inspelad att njutas av en annan dag.

Undrar om dessa tevetisdagar gör att det blir som andra somrar, att flygbiljetterna på tisdagskvällarna är de billigaste?


Inga kommentarer: