torsdag 3 juni 2010

En vanlig sommardag

Dessa dagar med" attgöralistor." Igår hade S och jag en lång lista som måste prickas av. Vi for till Åsa som ska laga mat till den kombinerade student/släktfesten. Där satt vi i solen och planerade massor med god mat.
Trädgården prunkade runt oss och vi fick veta att maj månad aldrig har varit varmare i Luleå sedan 1921. Och det syns. Allt är minst två veckor tidigare än ett normalår.

Igår då vaknade jag tidigt och tittade ut på frosten. Den försvann och istället fick vi uppleva en härlig sommardag igen. I morse var det tolv grader varmare på morgonen, än igår, men SMHI malde på om kyla och regn. Jag skulle aldrig våga vara turistföretagare i Norrbotten. Tänk att solen och sommaren aldrig nämns i väderprognosen där du bor.

Så är det alldeles för ofta när det gäller "...norra Norrrlands kustland, inland och fjälltrakterna".

Jag njuter i alla fall varje dag av att jag vaknar till en ny sommardag.

Inga kommentarer: