onsdag 25 april 2012

Nyfiken i en strut

Idag har har Radhusbloggen och Ulrika utmanat mig att svara på 11 frågor. Det tänker jag göra. Men jag tänker inte skicka stafettpinnen vidare. Kedjemail är inte min grej.
1. Vilken är din favoritsport att titta på? 
Det vet alla som läser min blogg. Konståkning.
2. Tre bästa låtarna?

Åh, så svårt. Vad ska jag välja?
 Lalehs Snö, Jacques Bréls Amsterdam, Acqualung med Jethro Tull. Det är tre låtar som jag tycker om. 
3. Drömresan? 
Jag önskar att jag kunde resa långt, men jag drömmer också om att resa till Korsika och Bretagne igen.
4. Därför gillar jag Luleå: 

Det är människorna som jag gillar allra mest. Och så att det är så korta avstånd i tid.
5. Varför åker du/åker du inte på semester till Thailand?  

Thailand står för mig för så mycket skit som turistindustrin har skapat. Trots alla som återvänder med stjärnor i blick så kan jag inte längta dit.
6. Vad skulle du vilja ha för yrke om du inte hade det yrke du nu har om du nu har något yrke?

 Jag skulle vilja ha mer tid till mitt eget skrivande och bildskapande.
7. Katt eller hund? 
Både och.
8. Hur motionerar du helst? 
Jag promenerar.
9. Läser du Carolas fina blogg som jag tipsade om idag? 
Nej.
10. Vad föredrar du, heminredning, trädgård eller att sjunka ned i soffan med en god bok? 
Varje dag läser jag böcker men jag håller inte på med heminredning eller trädgården lika ofta. Trädgården jobbar jag med i skov och hemmet får sitt då och då. 
11. Vad grälar du oftast om och med vem? 
Det är en fråga som jag inte vill svara på. Inte för att det gör mig så mycket utan för att andra är inblandade. 
Så nu har ni fått veta lite om mig.

Inga kommentarer: