fredag 4 januari 2013

Jag känner att det är en bra dag

En sån där fredag som den ska vara. Gul. Så trodde jag när jag var sex år. Ja, att alla fredagar var gula och alla måndagar blå. Jag vet inte varför, det bara var så. När jag läste ordet fredag lyste det gult runt bokstäderna och jag kände att det var en bra dag. En dag med extra god mat.

Vi var ju inte lediga på lördagarna. Då gick vi i skolan och hade rolig timme. Varje lördag hade vi rolig timme och fick skratta tillsammans. Om fröken inte sörjde att det var krig i mellanöstern. Så var det.. Både bra och dåligt på en gång.

Idag är det bara någon dag till S ska flytta söderut igen. Nu är det Uppsala som gäller. Tänk att få plugga på det gamla universitetet. Det var något som jag aldrig gjorde fast jag gärna hade gjort det. Men jag var ganska ofta där på olika fester och konserter. Var med om de traditioner som inte finns vid Stockholms universitet.

Nu ska vi fixa lite och åka in till Luleås nyaste restaurang. Den påminner om Grill säger de som vet. Det vore väl härligt om vi har en så'n bra krog här i stan.

6 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Roligt, ser du alla dagar i färger? Jag tycker fredagar är sådär nuförtiden, de är så familjeinriktade. Men måndagar är klart hoppfullt blå.
Så S lämnar Stockholm?

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, konstigt är det men alla har sin egen färg. Och visst är fredagar så där då när alla sitter hemma och stänger sina dörrar. Då kan måndagarna vara mer öppna för det slm faller utanför tvåsamheten. Ja. Hon har kommit in på ett program i Uppsala och hon ska bo mitt i stan i ett kollektiv. Jag måste kolla upp lägenheten i Stockholm och boka flygbiljetter. Hoppas att vi ses snart

Jane Morén sa...

När du skriver det där om färgen på dagarna minns jag att det gör jag också, bara länge sedan jag tänkte på det. Tisdagar är av någn anedning blå, måndagar röda, lördagar vita, fredagar gula, konstigt:)

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, Jane, visst är det lite konstigt att vi kan se en färg när vi tänker på en dag.

Jag hoppas att jag kan fixa en resa denna gång. Det är ju tyvärr så att alla extra medicineringar under hösten har gjort mig lite matt. Men för att komma igång... vi ses snart.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Hoppas vi ses snart!

Granne med potatisodlaren sa...

Nu är schemat för lägenheten på gång.