Nu är det tillåtet att placera prylar i tv-programmen från Sveriges television. Ni vet så där som man redan gör i varenda film.
Jag undrar vilka program som ska lansera olika produkter.
Ska Sverker kläs i Lacoste inför det nya soffprogrammet? Ska reportrarna i Uppdrag granskning tydligt visa vilken bil de kör i inslagen? Ska de lokala nyhetsprogrammen möblera om studion varje vecka så att tillräckligt många möbler exponeras?
Eller det kanske räcker med att de gör alla intervjuer framför olika butiker? Idag är det ju ofta konstverk som syns i bakgrunden, nu kanske vi får se både Kappahls och Icas skyltar.
Vad tror ni?
Vilken pryl blir lika känd som Helgonets P1800?
5 kommentarer:
Det har funnits lite smyg-produktplacering förut också, fast TV inte har låtsas om det.
Svensson, Svensson är ett exempel när det gäller deras "hem"...
Ska bli intressant att se hur detta förändrar programutföranden,platser m.m.
Tänk jag visste det. Att inte ens Svt kan hålla sig till de regler som de ska.
Jag gissar att det var den gröna soffan som var den mest lyckade produktplaceringen.
Jag tittade om på Svensson, Svensson för något år sedan på SVT Play när jag hade nån tropisk sjukdom eller parasit, och reagerade på det då, allt ifrån den ständiga kaviartuben, ikeakannor med juice - flera i kylskåpet osv. Säkert soffan också!
Jag har bara väntat på att den här dagen skulle komma, dvs att det skulle nå SVT. Vi kommer inte undan reklamen, hur mycket vi än försöker. Det hjälper ju inte ens att sluta titta på TV. Till och med Youtube har reklaminslag numera när man klickar på vissa populära länkar. Suck!
Ja,Jenny, suck. Det blir så fattigt. Det blir så tråkigt. Undrar om någon vill ha det så här? Mina flickor tycker inte om när de kan räkna ut vad som är produktplacerat.
Skicka en kommentar