onsdag 6 oktober 2010

Solstolsfinal

 Nu är det slut. Nu tror jag inte på fler koppar kaffe på altanen. Nu får stolarna vila under pressenningen och jag längta till vårvintern.

Då är dagens väder en värmebölja.


Varje höst är det samma visa. Jag kan inte tömma blommande krukor och avsluta sommaren. Nu står de där fyllda med en och annan blommande pensé. En frusen rudbeckia och en uttorkad tobaksblomma. Rosa blommor på pepparmyntan doftar förkylningste.

Idag ska allt bort. Om jag klarar av det.

5 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja suck! det påminner mig om att trädgårdsmöbeln på landet står kvar på verandan, ja allt ser ut som om jag snart ska slå mig ner vid parasollen... den är också kvar ute

Granne med potatisodlaren sa...

Se det som en installation. Ja, om nu möbler och parasoll inte förfars på vintern.
Jag plockar undan för att komma åt att ta bort snön från altanen så att den inte knäcks. För vi kan vara säkra på att det kommer massor av snö.

Anonym sa...

Hm...inte bara mosaikbordet i stan när det gäller Eva! :-)

Det låter lite sorgligt, men samtidigt tänker jag att hösten är så vacker, den kommer med sitt, sommaren ger vika för någonting annat en stund.

Jenny L sa...

Wow, vilken häftig bild! Det är en sån där bild där man inte kan bedöma perspektivet riktigt. Man kan liksom se den på två sätt - solvitt eller träbrunt.
På min veranda står två ledsen-pigga mårbacka pelargonier. Vet inte vad jag ska göra med de. Och vid entren står en Lyckliga Lotta i blom och inbillar sig att det fortfarande är sommar.

Granne med potatisodlaren sa...

Carina. Melankoliskt och vackert.

Jenny, när jag såg solen genom stolen då bara visste jag vad jag skulle fota.

Det är svårt att tömma krukor , eller att ställa undan dem för vintern. Nu har jag hunnit med hälften.