söndag 3 januari 2010

Det är en minut från natt. Klockan är snart kvart i tre. Hann inte ut mer än några meter innan dagen tog slut.
Fastnade med silkesmohairmolnet i soffan. Började tänka på vad vi är och hur vi verkar vara. Mad men på kanal 9 får mig att tänka på hur det skulle vara att leva ett liv i flera lager. Ett lager som är offentligt, ett som är öppet för vänner och ett som innehåller allt. Då kommer jag på det. Idéen finns redan och heter Facebook.
För något år sedan rök jag ihop med en person- hon hävdade att vi alla har flera liv. Att i och med att vi lever i parallella liv kan hon som person drämma till med den ena handen för att skada samtidigt som hon smeker med den andra. Jag hävdade att jag bara har ett liv-vilket innebär att om jag tar avstånd från någon så gör jag det oavsett.
Jane Morén för en diskussion om detta på sin blogg.
Jag är säker på att vi alla mår bättre av att vi menar vad vi säger och gör. Det känns som om ett liv är lättare att leva än flera.

Inga kommentarer: