måndag 4 januari 2010

Lager på lager


Väldoftande te med smak av apelsinblommor, bergamott och citron finns i koppen framför min dator.
Jag var ute och provade min nya halsduk. Tufft väder idag så det passade bra. Klädde mig i tjugo minuter. Två par långkalsonger, överdragsbyxor, linne, tröja, kofta och päls. Handlovsvärmare, fårskinnshandskar och storstövlar. Halsduk och mössa. Hämtade posten. Klev ner mot stranden men vinden bet i kinderna så jag vände mot söder. Gick till skolan men var helt stelfrusen och fick vända om. Tjugo minuter ute.
Ser det som en träning inför kvällens trip till stan. Britta Marakatt Labba ska berätta om sitt konstnärsskap och jag får skjuts med en granne.

4 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Men usch, hårt liv i den där kylan!

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, usch. Jag protesterar det är inte människovänligt när vädret är som idag.

Jenny L sa...

Oj, det var många paltor! Förstår att det tog tid att klä sig. Jag var på promenad i dag och kan så här i efterhand säga att en promenad i jeans, i sjutton minusgrader, inte är att rekommendera. :)

Granne med potatisodlaren sa...

Efter många kalla promenader med hunden i bara jeans har jag fått ge mig. Nu är det långkalsonger, eller leggings som gäller. Helst i ylle/silke.