fredag 26 september 2014

Svansjön på Åsas kreativa sätt

Ibland tänker jag inte innan jag bara gör. I morse var luften rätt ljummen så jag klev ut barfota i regnet. Även om det var nio-tio grader i luften så kändes det våta gräset som frost.

Ett fotbad senare har jag återfått känseln och hoppas på att all vård av fötter är bra vård.

Idag har jag skrattat gott åt Åsa Scharin Unaders Svansjön med hjälp av en robot. Robocygne heter hennes dans. Hon är en av dem som både är konstnär och ingenjör. Det började med ett försök med ABB:s robot och nu har hon programmerat dansen som en del av sin forskning.

Vissa saker gör det lite lättare att leva och hennes initiativ får mig att hoppas på att kreativa lösningar kommer att vara vår framtid.

Inte jobb som har så lågt ekonomiskt innehåll att de både behöver subventioner och att de som har dem behöver försörjningsstöd.


Inga kommentarer: