tisdag 29 december 2009

Boden har en egen charm


Klev ut och tog in himlen. Klockan är snart kvart över två och solen tar farväl i en färgexplosion i sydväst. Vi tog bilen längs med älven för att njuta av de sista strålarna innan det blev mörkt.
I Boden var vi i Lennarts och Monas härliga affär fylld med gamla saker. Allt från det finaste fina till gamla veckotidningar. Hela världen är min favorit.
Vandrade förbi de gamla trähus som finns kvar och hamnade helt plötsligt i ett nytt köpcentrum. Där fanns inte bara butiker, utan vi såg ett kulturkafé, och biblioteket är en del.
Rullade hem i mörkret och kikade på den nästan fulla månen i öster. Idag har luften varit fylld av små iskristaller och jag gissar att ränderna på himlen har ett samband med dem. Nu värmer jag fötterna vid kaminen och börjar sticka i mitt härliga silkesmohairgarn från England. Satsar på att koncentrera mig.

Inga kommentarer: