torsdag 24 november 2011

En stol?

Vilken tur att det är så ljust idag. det behöver vi alla. Åkte en tur med bil igår ut mot havet och genom skogen. Då var det mörkt. Mycket ljusfritt.

Bilder kan ge så många intryck och få oss att känna så många olika saker.

Igår satt jag och bläddrade i en gammal inredningstidning hos frisören. Där tittade jag på en bild av en stol. Jag fick en känsla av trygghet och glädje. Det kändes lite ovanligt att en bild på en stol skulle ge så starka känslor att jag reagerade. Men så såg jag ordentligt på stolen och kom ihåg alla roliga fester som jag var med om som barn vid bordet hos mina kompisar. Just det. De hade såna stolar.

Ja, jag börjar bli till åren kommen. För det är väl då man blir så här nostalgisk. igår firade vi att en av våra goda förebilder och vänner fyller 69,11. Hon är den yngsta och öppnaste jag känner. Det är inte åren som räknas utom för lagrat vin. Det är livet.

Inga kommentarer: