lördag 27 februari 2010

Jag ville sjunga "Goodmorning sunshine" ...

...men nu har jag piggat upp snöflingorna med Ja, se det snöar. Vi har en helt annan luft idag. Det känns som om det finns några plusgrader på väg mot polcirkeln. Nu kommer ni inte att tro mig, jag njuter av nysnön. Den gör mig glad. Borstade bilarna med en kvast och kände den där rena fräscha snödoften. Det är underbart.
Igår var det en härlig kväll med många glada skratt. Isak, 3 år kom för att var med och äta godis och glass. Sen fick han sockerspring i benen. Tur att Celina ville bli buren och kramad och jagad. Hon spann och Isak sprang.

2 kommentarer:

Jane Morén sa...

Jag njuter också av nysnö när den kommer och jag njuter av din bild av snöflingorna, som ett eget universum. Får sådan lust att måla. Du verkar ha ett så fint liv däruppe i Norrland, så roligt och trivsamt. Tidiga morgnar, starkt väder, konstnärlig verksamhet mest vareviga dag och så ibland rullar du iväg med din franska bil in till byn.

Granne med potatisodlaren sa...

Allt har två sidor. Men jag har det bra och trivs. Tänkte just idag att jag ska skriva ett inlägg om livet här med andra inte lika varma ögon. Eller så får jag ta anställning på turistrådet, Swedish Lapland!