lördag 27 februari 2010

Stillsam lördag med Annor



Så här ser det ut när jag rullar långsamt in till stan.
Besökte Katarina Röding på Köpmangatan 31. Där var det vernissage i galleriet. Katarina hade tovat helt underbara fårskinnskuddar. (Vi ställde ut på Junkön tillsammans förra sommaren.) Lars-Erik Gunnars fanns på plats med sina målningar. (Han var en av sex som jag delade ateljé med förra året.)
På vägen hem fick jag i uppdrag att köpa ett fantastiskt vin från Sicilien. Det fanns inte. Så jag satsade på att andra viner från samma by är lika bra.
Snön hade ett kort uppehåll och då svängde jag av stora vägen och hamnade på Rådmansvägen i Gammelstad. I en liten ateljé har Anna som i IN TILL ANNA en butik. Tittade och pratade, och vips så stod en annan Annas mamma där. Kul. Den Annan bor i Malmö nära Rauchenbergs get, som flyttat in i Moderna muséets filial.
Den tredje Annan i Skåne skålar i champagne och njuter av livet.

2 kommentarer:

Anna sa...

Tack för att du kom förbi! Jag får lov att be om ursäkt för att jag var lite stressad, då mina barn pockade på uppmärksamhet samtidigt som du och några andra var i butiken. Ibland är det en fördel att ha nära till jobbet, men ibland blir det lite jobbigt...när både mamma och pappa jobbar samtidigt.

Välkommen tillbaka!

Granne med potatisodlaren sa...

Jag förstår. Du har en trevlig och fin butik.